• رابطه با منتور را میتوان کمک به خود تلقی کرد. داشتن منتور نشانه ضعف نیست، بلکه بر عکس هم منتور و هم منتی باید تا حدودی قوی باشند تابتوانند با هم رابطه منتوری بر قرار کنند. فرد میتواند دلایل مختلفی برای داشتن منتور داشته باشد.

    می توان مسائل شغلی و تحصیلی یا بعضی از وسائل شخصی خود را با یک فردبا تجربه در میان گذاشت, و یا از طریق منتور خود ارتباطهای بیشتری در زمینه به خصوصی کسب کرد.

     

    برای مثال بعضی از رئیس های شرکتها یک منتور جوان انتخاب میکنند تا بتواند با کارمندان جوان خود بهتر رابطه بر قرار کند. شما می توانید منتور انتخاب کنید تا بتوانید مسائل مختلف را با او در میان بگذارید.

     

    بطور مثال اگر می خواهید شرکت خود را تاسیس کنید و یا احتیاج به مشورت در زمینه کاری و یا انتخاب رشته تحصیلی دارید، می توانید منتوری انتخاب کنید که در این زمینه ها تجربه داشته باشد. به طور خلاصه یک منتور می تواند به شما کمک کند تا شما خودتان را، ازجمله نقاط قدرت خود را و هم چنین امکانات مختلفی را که جامعه محل زندگیتان در اختیار شما می گذارد، بهتر بشناسید.

     

    در هر مقطع زمانی بسته به موضوع مهم برای مراجع، او می‌تواند یک یا چند منتور در زمینه‌های مختلف داشته باشد. مثلا یک منتور برای بازاریابی، یک منتور طراحی خدمات و … اما در کوچینگ چون تمرکز بیشتر روی شایستگی‌های فردی است معمولا باید در هر مقطع زمانی فقط با یک کوچ کار کرد. بنابراین در زمینه‌های تخصصی می‌توان مربی‌های مختلف داشت اما در زمینه رشد فردی، افزایش کارایی و شناخت توانایی‌ها و ضعف‌ها بهتر است در هر مقطع زمانی با یک کوچ کار را ادامه داد

     

     
    |     | |  
      |
    دیدگاه کاربران
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی