• من به کوچ نیاز دارم یا منتور؟ و چقدر برای آن هزینه کنم؟

    من به کوچ نیاز دارم یا منتور؟ و چقدر برای آن هزینه کنم؟

    شاید بهتر است بگوییم هر دو. تمرکز کوچ بر روی شایستگی‌های شماست و تمرکز منتور بر روی تخصص و خرد کاری. 

    چرا داشتن منتور مفید است؟

    چرا داشتن منتور مفید است؟

    رابطه با منتور را میتوان کمک به خود تلقی کرد. داشتن منتور نشانه ضعف نیست، بلکه بر عکس هم منتور و هم منتی باید تا حدودی قوی باشند تابتوانند با هم رابطه منتوری بر قرار کنند. فرد میتواند دلایل مختلفی برای داشتن منتور داشته باشد.

    منتور کیست؟ ویژگی های منتور چیست؟

    منتور کیست؟ ویژگی های منتور چیست؟

    منتور اطلاعاتی را راجع به مسیر شغلی خود به فرد بدهد یا بیشتر به دنبال پشتیبانی کردن احساسی، دادن انگیزه و بازی کردن نقش یک الگو باشد. کمک به کشف ظرفیت‌های جدید در هر شغل، هدف‌گذاری صحیح و شناسایی منابع نیز می‌تواند در حوزه‌ی عملکرد منتور قرار بگیرد. نقش منتور با توجه به نیاز فرد تغییر می‌کند.

    نکاتی در مورد منتورینگ و کوچینگ

    نکاتی در مورد منتورینگ و کوچینگ

    کسی که در جایگاه هدایت‌گر قرار می‌گیرد به چند شایستگی مهم نیاز دارد. اول وجود تخصص در آن کار است. این تخصص برای منتورها در حرفه‌ی خودشان تعریف می‌شود و برای کوچ‌ها خود تخصص کوچینگ مورد نظر است. اما چه در کوچینگ و چه در منتورینگ قدرت هدایت با پرسش و حمایت در مسیر دو قابلیت مهم است که باید افراد به آن آگاه باشند.

    تفاوت مشاور با کوچ چیست؟

    تفاوت مشاور با کوچ چیست؟

    مشاوران بیشتر راهکار‌های تخصصی جهت رفع یک مشکل یا درمان یک اختلال را ارائه می‌دهند. آنها بیشتر متمرکز بر گذشته افراد هستند و به دنبال چرایی برخی از مسائل و اتفاقات می‌گردند و سعی می‌کنند با همفکری با مراجعه‌کننده یا ارائه راهکار تخصصی قدمی در رفع مشکل او بردارند. 

    تفاوت منتورینگ و کوچینگ

    تفاوت منتورینگ و کوچینگ

    منتورینگ کاری شبیه کوچینگ است اما تفاوت‌هایی میان این دو وجود دارد. در حقیقت منتور نقش یک رهبر را بازی می‌کند که با اطلاعات تخصصی و تجربیات خود به مراجعه‌کننده کمک می‌کند که سریع‌تر به پاسخ‌ها و پیشرفت در مساله مورد نظر خود برسد. یعنی منتور‌ها تجربه خود را نیز با مراجعه‌کننده سهیم می‌شوند.

    روند کوچینگ چگونه است و تمرکز کوچ بر چه مواردی است؟

    روند کوچینگ چگونه است و تمرکز کوچ بر چه مواردی است؟

    کوچینگ روندی است که جهت بهبود عملکرد افراد در زندگی حرفه ای، اجتماعی و حتی عاطفی کار می‌کند، به این معنی که در بسیاری از زمینه‌های زندگی، برای پیشرفت و ارتقاء عملکرد می‌توان از کوچینگ کمک گرفت. تمرکز کوچینگ به جای گذشته بر حال و آینده (نزدیک) فرد است و به کنکاش و رفع مسائل و مشکلات گذشته نمی‌پردازند

    1 2 صفحه:
    هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی